luni, 1 martie 2010

O primăvară frumoasă, ca la Vatra Dornei!

Într-o oarecare parte din ţară, 1 martie este sărbătorit altfel. Acolo, 1 martie este ziua în care domnii primesc mărţişoare de la doamne, iar pe 8 martie vine rândul femeilor să primească mărţişoare şi flori. Acel loc este Bucovina mea natală.

Timp de 20 şi un pic de ani, de fiecare 1 martie dădeam mărţişoare prietenilor, colegilor de şcoală, profesorilor, apropiaţilor şi tatălui meu. Aşteptam cu nerăbdare să vină 8 martie ca să primesc şi eu mărţişoare şi ghiocei. Îmi amintesc cum la şcoala primară din Vatra Dornei, la care am învăţat până în clasa a IV-a, era un învăţător care pe la ora prânzului avea reverele sacoului ticsite cu marţişoare. Arăta ca un general în zi de sărbătoare, cu decoraţiile atârnate pe piept.

Primul 1 martie când nu am oferit eu mărţişore a fost unul ciudat. Şi acum simt că ceva este în neregulă cu această zi, motiv pentru care, domnilor, vă urez o primăvară frumoasă. Doamnelor, şi dumneavoastră să aveţi parte de un mărţişor senin!

2 comentarii:

  1. Ieri a venit un prieten, din Austria.
    Intrebând-ul eu dacă i-a luat un mărțișor prietenei sale - românce - a pufnit și, dând din mână a lehamite, a exclamat: „Mărțișoare, ziua femei, paște, crăciun, unu Mai, onomastici, zi de naștere... băi, voi petreceți jumătate de an intr-o mare sărbătoare! Când mai și munciți?”
    Pe bune...
    Realizezi că i-am explicat - incă o dată, că deși România e o țară cu un popor cu curul în sus, ea rămâne o țară superbă ca pământ și peisaje...
    Bănuiesc că, deși obiceiul e drăguț, in scurt timp o să se perimeze iar gestul se va reduce la a oferi o floare femei iubite, plăcute etc...

    Mai era si obiceiul cu stropitul la noi in Ardeal...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cazare in Vatra Dornei
    Pensiunea Vila Class*** Vatra Dornei ofera 28 de locuri de cazare, in 7 camere double twin, 2 camere double matrimoniale, 1 apartament si 6 camere single.
    Confortul și eleganța, serviciile de calitate și amabilitatea personalului au făcut ca această pensiune să devină un loc de referință pentru turiștii care străbat meleagurile bucovinene.
    Amplasamentul pensiunii constituie un avantaj, această fiind situată în centrul Stațiunii Turistice Vatra Dornei, foarte aproape de principalele obiective de interes turistic, de pârtiile de ski și de parcul central.

    Detalii pe http://www.vilaclass.ro

    RăspundețiȘtergere