marți, 26 ianuarie 2010

Atacul troian. Ajutor!

Bunul meu vecin şi prieten Mihai Gălăţeanu şi-a făcut azi de dimineaţă un pustiu de bine sa îmi trimită un virus pe yahoo messenger. Iar eu, somnoroasă şi cu cafeaua nebăută, am deschis linkul cu pricina fără să gândesc măcar o dată înainte să dau click, nu de două ori. Şi m-am pricopsit cu o nenorocire de virus care se retrimite automat de la mine de pe messenger celor din lista mea. Problema este că şi laptopul a cam luat-o razna. Aşa simt eu, ca o nepricepută ce sunt.

L-am scanat de dimineaţă cu AVG, apoi cu Avira, iar acum am instalat Kaspersky. Toate programele, pe rând, mi-au găsit nişte troieni de toată frumuseţea, pe care i-au şters pe rând, dar care sunt la locul lor la o nouă scanare. În plus, messengerul trimite mesajele respective, care sunt în spaniolă şi însoţite de un link, imediat ce îl deschid. Cel puţin două persoane din lista mea au deschis nenorocirea, şi uite aşa am cauzat, la rândul meu, alte două probleme. Ca să fiu sigură că nu retrimit troianul, am dezinstalat mess-ul. Dar asta nu cred că face problema dispărută.

În fine, concluzia e că sunt depăşită. Ştie cineva ce ar trebui să fac să rezolv problema troienilor, dar şi pe cea a mess-ului? Orice sfat, ajutor va fi apreciat!

3 comentarii:

  1. Cheama pe cineva care se pricepe. Cea mai buna solutie este formatarea partitiei de sistem (C, cel mai probabil). Sper ca ti-ai salvat documentele importante! Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. stiu emilia. mersi de virus. am vaccinul de gripa porcina dar de virusi din astia sercanesti inca nu s-a gasit leac

    RăspundețiȘtergere
  3. Karspersky antivirus... a fost singurul care a stiut sa rezolve problema. Vezi ca e pe www.kaspersky.com/trials versiunea Pure [primul din lista]. Este cel mai nou si cel mai bun. Dupa ce l-am folosit m-am decis sa-l si cumpar... 3mil pe an nu e chiar asa mult.

    RăspundețiȘtergere