joi, 3 decembrie 2009

Duminică voi fi cetăţean jucător

Mircea Geoană a declarat în seara asta că nu-şi mai aduce aminte de Revoluţie pentru că era prea tânăr. În 1989, Mircea Geoană avea 31 de ani, o facultate terminată şi era însurat deja. Avea şi o mamă soacră care se pretinde chiar a fi fost revoluţionară. Cu toate acestea, Mircea Geoană nu îşi mai aduce aminte de Revoluţie.

Eu aveam 13 ani în 1989 şi îmi amintesc prea bine acele zile şi nopţile pline de bucurie şi de tristeţe. Şi îmi aduc aminte de sutele de morţi din acele zile, iar cel mai bine îmi aduc aminte de mărturiile tatălui meu care în acele zile s-a aflat, întâmplător, în Timişoara. Pentru că intrarea în şi din Timişoara a fost blocată în 15, 16 şi 17 decembrie, tatăl meu a fost nevoit să mai rămână câteva zile acolo. În crucea dimineţii, mergea la gară să vadă dacă s-a dat drumul la trenuri să iasă din oraş. Pe străzi, când oraşul se odihnea sub ploaia de gloanţe, pompierii şi soldaţii spălau străzile de sânge cu furtunurile cu apă.

Probabil că discuţiile lui Mircea Geoană cu mama sa soacră, cea care posedă un certificat de revoluţionar, nu au inclus şi amintiri legate de Revoluţie. Probabil alte lucruri au fost mai importante pentru cei doi: casele obţinute de Margareata Costea de la stat, susţinerea lui Mircea Geoană pentru a obţine un mandat de ambasador, accederea în funcţii cît mai importante în partid şi guvern.

Duminică voi fi cetăţean jucător şi voi vota, iar ştampila o voi pune cu gândul la Revoluţie, la ceea ce a fost acum 20 de ani la Timişoara şi Bucureşti.

Un comentariu:

  1. si eu aveam 9 ani si tot imi aduc aminte... dar vorba cuiva, la cat de "prostanac" e Geoana, probabil inca era copil la 31 de ani :)

    RăspundețiȘtergere